• No products in the cart.
Top
  >  Travel News   >  Τι πρέπει να ξέρεις σχετικά με τις ακυρώσεις/αλλαγές πτήσεων λόγω COVID-19

Είμαστε σε μια περίοδο που τα ταξιδιωτικά μας σχέδια πάγωσαν, άλλαξαν ή ακυρώθηκαν. Σε μια περίοδο τρέλας, σε μια περίοδο που νιώθουμε ότι πήραμε μέρος σε μια από εκείνες τις σειρές φαντασίας του Netflix.

Κάθε μέρα νέες ανακοινώσεις, αλλαγές, κλείσιμο συνόρων, πάγωμα πτήσεων και καθήλωση αεροσκαφών και εμείς στην καλύτερη καταφέρνουμε να μεταφέρουμε την ημερομηνία του ταξιδιού που είχαμε προγραμματίσει να κάνουμε το Μάρτιο ή την περίοδο του Πάσχα, στη χειρότερη ακυρώνουμε ή μας ακυρώνουν τις πτήσεις.

Και τι γίνεται τώρα; Τι παίζει με τα χρήματά μας; Θα τα πάρουμε άραγε; 

Έχοντας 4 διαφορετικά ταξίδια κανονισμένα για το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου και έχοντας βιώσει η ίδια στο πετσί μου την συνεχόμενη ακύρωση πτήσεων, χωρίς να έχω φυσικά ακόμη καταφέρει να πάρω πίσω τα λεφτά μου, συγκέντρωσα παρακάτω μερικές πληροφορίες και tips για να σε βοηθήσω και εσένα αυτές τις τόσο δύσκολες και περίεργες ημέρες με το χάος των ακυρωμένων πτήσεων λόγω της πανδημίας του COVID-19

Tips για τις ακυρωμένες πτήσεις λόγω COVID-19

Περίμενε να ακυρώσει την πτήση η ίδια η αεροπορική εταιρεία

Αν είχες κανονίσει να πετάξεις μέσα στον Απρίλιο και δεν έχεις δεχτεί ακόμα email ακύρωσης από την αεροπορική εταιρεία, περίμενε.  Ναι, περίμενε. Καθώς πλέον οι περισσότερες χώρες έχουν κλείσει ή κλείνουν σιγά σιγά τα σύνορά τους, οι ίδιες οι αεροπορικές αναγκάζονται να σταματούν πτήσεις προς συγκεκριμένους προορισμούς.

Έτσι, περίμενε μέχρι και μία εβδομάδα πριν την πτήση σου ώστε να λάβεις ενημέρωση από την αεροπορική για ακύρωση και να δικαιούσαι -χωρίς επιβάρυνση- επιστροφή χρημάτων ή αλλαγή πτήσης.

Άλλαξε ημερομηνία, μην ακυρώσεις εντελώς

Αν τώρα δε μπορείς να κάνεις υπομονή και θέλεις οπωσδήποτε να προχωρήσεις σε ακύρωση, πριν ξεκινήσεις τα τηλέφωνα ή τα email λάβε υπόψη σου τα εξής:

α) Προσπάθησε να βρεις άλλες ημερομηνίες τουλάχιστον 2 ή 4 μήνες μετά την αρχική ημερομηνία και αντί να ακυρώσεις εντελώς, ζήτησε να κάνεις μετάθεση ημερομηνιών. Λόγω της πανδημίας σχεδόν όλες οι αεροπορικές έχουν αφαιρέσει το κόστος αλλαγής πτήσης (change fee) οπότε αν χρειαστεί να πληρώσεις κάτι για την αλλαγή θα είναι μόνο η διαφορά του εισιτηρίου σου αν στη νέα ημερομηνία που επέλεξες το κόστος ξεπερνάει αυτό της αρχικής σου πτήσης.

β) Στείλε email μία εβδομάδα πριν την πτήση σου όχι πολύ νωρίτερα καθώς λόγω του αυξημένου όγκου αιτήσεων τα customer services της κάθε αεροπορικής προσπαθούν να εξυπηρετήσουν πρώτα τους πελάτες με πτήσεις που πετούν εντός 72 ωρών.

γ) Κάλεσε το τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας τρεις ημέρες πριν την πτήση σου και μόνο αν δεν έχεις λάβει καμία απάντηση στο αρχικό σου email.

Κάνε αποδοχή travel voucher αν δεν έχεις άλλη λύση

Αυτό το προτείνω κυρίως σε όσους έχουν αγοράσει αεροπορικά εισιτήρια με την ένδειξη non-refundable ή αεροπορικά που ήταν σε προσφορές από Low cost αεροπορικές εταιρείες. Σε τέτοιες περιπτώσεις η πιθανότητα να επιστραφούν χρήματα από τέτοιες πτήσεις είναι ακόμα λιγότερες οπότε αν η αεροπορική εταιρεία σού προσφέρει ένα travel voucher με ανοιχτή ημερομηνία ή και προορισμό τουλάχιστον για μέχρι το τέλος του χρόνου, τότε κάνε αποδοχή.

Κάνε αίτηση για full refund αλλά έχε στο μυαλό σου κάτι

Εφόσον η ίδια η αεροπορική εταιρία ακύρωσε την πτήση σου, θεωρητικά δικαιούσαι να πάρεις τα λεφτά σου πίσω βάσει νόμου. Ναι, το ξέρω αλλά θέλω να έχεις στο μυαλό σου το εξής. Η συγκεκριμένη κατάσταση της πανδημίας είναι ένα γεγονός που δεν έχει ξανασυμβεί και έχει παραλύσει όλη την Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία αλλά και κάθε αεροπορική στον κόσμο. Καθώς οι συνθήκες είναι πολύ ιδιαίτερες, υπάρχει ενδεχόμενο να μη δικαιούσαι 100% τα λεφτά σου πίσω λόγω της κρισιμότητας της συγκεκριμένης κατάστασης. Έχε στο μυαλό σου λοιπόν πως το ότι σε νορμάλ περιπτώσεις προ κορωναιού δικαιούσουν τα χρήματά σου πίσω αν η αεροπορική ακύρωνε την πτήση, στη συγκεκριμένη COVID-19 εποχή μπορεί να μην ισχύει κάτι τέτοιο. Οπλίσου με υπομονή και ζήτα πληροφορίες από την αεροπορική χωρίς να χάσεις την ψυχραιμία σου.

Αν έχεις κλείσει απευθείας μέσω του website της αεροπορικής εταιρείας:

Επικοινώνησε πρώτα μέσω email και στη συνέχεια κάλεσε το τηλεφωνικό τους κέντρο. Θα σε εξυπηρετήσουν σίγουρα αρκεί να έχεις υπομονή

Αν έχεις κλείσει μέσω ταξιδιωτικού γραφείου:

Ίσως αργήσουν λίγο να σε εξυπηρετήσουν γιατί πρέπει πρώτα να διαχειριστούν τις πληροφορίες που τους δίνει η κάθε αεροπορική αλλά στη συνέχεια θα σου δώσουν υπεύθυνες απαντήσεις για τα επόμενα βήματα αλλαγής ή ακύρωσης. Μην περιμένεις όμως να δεις άμεσα τα χρήματά σου στο λογαριασμό. Να υπολογίζεις τουλάχιστον  ένα μήνα.

Αν έχεις κλείσει μέσω  οnline website αγοράς αεροπορικών:

Εδώ δυστυχώς θα δυσκολευτείς πάραααα πολύ να βγάλεις άκρη. Σε πολλές περιπτώσεις δε θα βρεις ούτε τηλέφωνο επικοινωνίας ούτε email. Προσωπικά δυσκολεύτηκα και σε πολλές περιπτώσεις περιμένω ακόμα απάντηση. Αν έχεις κωδικούς κράτησης, προσπάθησε να απευθυνθείς στην αεροπορική αλλιώς δυστυχώς θα πρέπει να δεχτείς ότι είτε θα περιμένεις πάνω από μήνα να πάρεις απάντηση είτε ίσως χάσεις και τα λεφτά σου. Εδώ, προσπάθησε να επιμείνεις στέλνοντάς τους και στα Facebook & Twitter account τους. Έχεις περισσότερες πιθανότητες να πάρεις απάντηση.

Μπες στο Pissed Consumer και γράψε το review σου για την αεροπορική ή το agency:

90% θα πάρεις απάντησή τους εντός 24 ωρών. Το ανακάλυψα τυχαία και έπαθα πλάκα γιατί όχι μόνο κατάφερα μέσω αυτών να βρω το agency αλλά πήρα πίσω και τα λεφτά μου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πολιτική ακυρώσεων των αεροπορικών εταιρειών λόγω COVID-19, σου έχω συγκεντρώσει εδώ μια λίστα με τις περισσότερες αεροπορικές που εξυπηρετούν τη χώρα μας:

Σε κάθε περίπτωση, θέλω να έχεις ψυχραιμία και πάνω απ’όλα να είσαι ευγενικός/η. Είμαστε όλοι μέσα στο ίδιο καζάνι και “βράζουμε” και ακόμα περισσότερο οι αεροπορικές εταιρείες και το προσωπικό τους που δουλεύουν πυρετωδώς για να μας εξυπηρετήσουν. Οπλίσου με υπομονή και ευγένεια και θα τη βρεις την άκρη.

 

Comments

comments

Travel Blogger & solo traveler | Digital PR & Community Manager

post a comment