• No products in the cart.
Top
  >  T-stories Approves   >  Διαμονη   >  Ξενοδοχεια   >  Roadtrip: Από το Νότιο Πήλιο μέχρι το Καρπενήσι

Ο καιρός φτιάχνει σιγά σιγά και μιας και φέτος είμαι αποφασισμένη να ανακαλύψω περισσότερα μέρη στην Ελλάδα μας, είπα να ξεκινήσω να οργανώνω μέσα στη χρονιά μερικά roadtrips, ταξίδια με αυτοκίνητο δηλαδή.

Αν με ρωτάς, προτιμώ το τρένο αλλά από την άλλη, ούτε έχουμε τις καλύτερες συνδέσεις από περιοχή σε περιοχή αλλά ούτε μπορείς να είσαι ανεξάρτητος και να τριγυρίζεις από χωριό σε χωριό αν κινείσαι μόνο με τρένο.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα πως το πρώτο roadtrip της χρονιάς θα ήταν ένα 4ημερο και θα το έκανα με φίλες μιας και η ημερομηνία αναχώρησης που επέλεξα ήταν η 8 Μαρτίου, ημέρα της γυναίκας, και τι πιο ωραίο από το να γιορτάσω τη συγκεκριμένη ημέρα ταξιδεύοντας με φίλες;

Καθώς θα ήμασταν τέσσερις η Λουκία ( thefashionreporter.gr) και το τρελό δίδυμο Ελπίδα και Λήδα ( 2girls1map) και μιας και το δικό μου αυτοκίνητο, το κόκκινο «αυγουλάκι» μου ένα Toyota Aygo δεκαετίας, δεν υπήρχε περίπτωση να χωρέσει εμάς και τις βαλίτσες μας, αποφάσισα να ταξιδέψω με το τελευταίο μοντέλο Toyota Yaris το οποίο και πήρα από τη νέα εταιρεία car rentals στο κέντρο της Αθήνας την Carousel Rent a Car κυρίως γιατί δε χρεώνουν βάσει χιλιομέτρων και εγώ είχα σκοπό να κάνω αρκετά χιλιόμετρα.

Η διαδρομή

Δύο ημέρες Νότιο Πήλιο (με μονοήμερη στα χωριά του)

και δύο ημέρες Καρπενήσι (με μονοήμερη στα χωριά του)

Το πλάνο ήταν να ξεκινήσουμε για νομό Μαγνησίας προς Νότιο Πήλιο και συγκεκριμένα για το χωριό Λαύκος όπου εκεί θα διανυκτερεύαμε 2 βραδιές ενώ παράλληλα θα κάναμε μονοήμερες στα χωριά του Πηλίου και στη συνέχεια θα φεύγαμε για Ευρυτανία και θα μέναμε λίγο πιο έξω από το Καρπενήσι στο Μικρό Χωριό.

On the road

Καφεδάκι στο χέρι, κάτι για τσιμπολόγημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και έτοιμες προς αναχώρηση. Η επιλογή να φύγουμε μέσα στην εβδομάδα και όχι το σαββατοκύριακο, αποδείχτηκε σωστή καθώς μέχρι τη Λαμία που ήταν και η πρώτη μας στάση, φτάσαμε πολύ γρήγορα. Τα πρώτα 214 χιλιόμετρα έφυγαν «νερό».

Μουσική στα ηχεία, κουβεντούλα με τα κορίτσια και φτάσαμε κιόλας Βόλο. Εκεί, στάση για λίγες φωτογραφίες και φύγαμε για τον τελικό μας προορισμό για το χωριό Λαύκος και τον Ξενώνα Fyloma. Εσύ μιας και φτάνεις μέχρι εκεί, έχε το Βόλο υπόψη σου για τη νυχτερινή σας επιλογή, ιδανικά πας απόγευμα και μένεις μέχρι το βράδυ για μεζεδάκια και ουζάκι/τσίπουρο. Φυσικά, κάποιος από την παρέα, δεν πρέπει να πιεί για να επιστρέψετε ασφαλείς στο ξενοδοχείο ή τον ξενώνα σας!

Σε κάτι λιγότερο από μία ώρα φτάσαμε και εμείς στον προορισμό μας.

Λαύκος – Νότιο Πήλιο

Ο Λαύκος είναι χτισμένος σε υψόμετρο 310 μέτρων  ανάμεσα σε δύο θάλασσες, από τη μια τα ήρεμα νερά του Παγασητικού και από την άλλη το Αιγαίο Πέλαγος. Ιδανικός συνδυασμός για όσους θέλουν να συνδυάσουν βουνό και θάλασσα και γι’ αυτό το λόγο είναι ένας προορισμός που αξίζει να τον επισκεφθείς οποιαδήποτε εποχή του χρόνου.

Η πρόσβασή του είναι εύκολη, μόλις 48 χμ. από το Βόλο, ενώ καθώς η κυκλοφορία με αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται στα καλντερίμια του χωριού έχε υπόψη σου πως θα πρέπει να αφήσεις το όχημά σου σε ένα από τα τρία δημόσια πάρκινγκ.

Το κέντρο του χωριού είναι φυσικά η πλατεία του από την οποία ξεκινούν όλα τα δρομάκια και πέρα από την εκκλησία και το Δημαρχείο θα βρεις τις βασικές ταβέρνες του χωριού, ένα από τα παλαιότερα καφενεία της χώρας μας – από το 1785 αλλά και το παντοπωλείο Μιχαήλ- Αθανάσιος και ένα πολύ παλιό (και δυστυχώς πλέον κλειστό) κουρείο. Λίγο πιο πέρα υπάρχουν μερικά ακόμα ταβερνάκια και ο ξυλόφουρνος του χωριού ο οποίος στεγάζεται σε ένα απίθανο παλιό σταθμό τρένου (το τρένο δεν πέρασε ποτέ από το χωριό, ο σταθμός όμως έμεινε). Ένα ακόμα μικρό οπωροπαντοπωλείο/ mini market υπάρχει και στην απέναντι πλευρά της πλατείας δίπλα από το μαγαζάκι της κας Μαρίας με τα είδη δώρων αλλά και τα τοπικά προϊόντα.

Αφού αφήσαμε το αυτοκίνητο, περπατήσαμε στα πλακόστρωτα σοκάκια του χωριού μέχρι να βρούμε τον παραδοσιακό ξενώνα που θα μέναμε, το Fyloma. Εκεί μας περίμενε η γλυκιά Ανθή, υπεύθυνη του ξενώνα και – χωρίς καμία αμφιβολία- η ψυχή του Φυλλώματος.

Καθώς ήταν η ημέρα της γιορτής της γυναίκας, μία από τις ταβέρνες του χωριού, η Αφροδίτη, είχε γιορτή μόνο για τις γυναίκες οπότε αποφασίσαμε ότι θα είχε ενδιαφέρον να πάμε και εμείς.

Η επόμενη ημέρα μας βρήκε να εξερευνούμε τόσο το χωριό όσο και την ευρύτερη περιοχή.

Τι να κάνεις στο Λαύκο:

Για τους λάτρεις των μουσείων, μια στάση στο Μουσείο Ραδιοφώνου «Αντώνης Ταβάνης» αλλά και το Φάμπειο Μουσείο με πίνακες ζωγραφικής και γλυπτά είναι απαραίτητη.

Αν είσαι του περπατήματος τότε κάνε μια βόλτα στο χωριό και αναζήτησε τις πετρόκτιστες βρύσες από τις οποίες προμηθεύονταν κάποτε νερό οι κάτοικοι (Τουλούμπα, Παλιόβρυση, Χατζόβρυση, Καινούρια Βρύση) ενώ ακολούθησε το πετρόκτηστο μονοπάτι που οδηγεί μέχρι τη Μηλίνα για να δεις ένα από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα της χώρας μας!

Αν είσαι για… τα πανηγύρια, σου έχω και από αυτά! Πανηγύρι Αγ. Αθανασίου (2/5), Αγ. Νικολάου του Νέου (8/5), του Προφήτη Ηλία (20/7), της Αγ. Παρασκευής (25-26/7) και της Παναγίας (8-10/9).

Αν πάλι θέλεις να κάνεις κάτι διαφορετικό, στο χωριό προσφέρονται Σεμινάρια Βοτάνων και Μελισσοκομίας, σε συνδυασμό με Πεζοπορία. Εμείς μέσω του Panda Adventures (θα σου πω περισσότερα το επόμενο διάστημα) βρήκατε την κυρία Μαρία Ζαφειρίου από τα Nature Seminars και μάθαμε πώς τα βότανα μπορούν να μπουν σε διάφορα φαγητά και να δώσουν μια ξεχωριστή γεύση και μυρωδιά στο τραπέζι μας.

Και μιας και είπα για τραπέζι, οι επιλογές για φαγητό, καφέ και νυχτερινή διασκέδαση δεν είναι πολλές αλλά όλα τα μαγαζάκια είναι πραγματικά ένα και ένα: Μύλος Καφέ – Μπαρ, Παραδοσιακό Καφενείο Εμ. Φορλίδα (έχουν περάσει επτά γενιές της οικογενείας Φορλίδα), η φοβερή Μάγδα που κάνει συλλογή από ποδιές από όλο τον κόσμο και φτιάχνει καταπληκτικά μεζεδάκια, το Καφέ Αφροδίτη (που δεν είναι καφέ αλλά εστιατόριο), το εστιατόριο Πήγασος και η Δροσιά. Ανάλογα πόσες ημέρες θα καθίσεις, νομίζω πως μπορείς να τρως σε ένα κάθε ημέρα.

Ωραίες διαδρομές με αυτοκίνητο:

Το καλό με το σημείο που βρίσκεται ο Λαύκος είναι πως μπορεί εύκολα να γίνει η αφετηρία για μονοήμερες εκδρομές σε παραπάνω από ένα χωριά ή παραλίες. Εμείς για παράδειγμα κάναμε τη βόλτα μας στο μικρό λιμανάκι της Μηλίνας, προχωρήσαμε προς τον Πλατανιά και την παραλία Μικρό ενώ ήπιαμε το καφεδάκι μας στην Αργαλαστή και βγάλαμε τις φωτογραφίες μας στα Ποτιστικά. Εντάξει, αν πας καλοκαίρι καταλαβαίνεις πως δε γίνεται να μην το συνδυάσεις με βόλτα απέναντι στη Σκιάθο αλλά και στο μαγικό Παλιό Τρίκερι.

Επιστρέφοντας προς Βόλο για να συνεχίσουμε το roadtrip μας προς Καρπενήσι, αποφασίσαμε να πάρουμε και μια μικρή γεύση από βόρειο Πήλιο γιατί οι μισές της παρέας δεν είχαν ξαναπάει οπότε κάναμε μια γρήγορη στάση για καφέ και κρέπες στην Πορταριά και τη Μακρυνίτσα.

Ιδανικά, αν έχεις παραπάνω ημέρες στη διάθεσή σου τότε να εξερευνήσεις σίγουρα και το Βόρειο Πήλιο. Να πας στη Τσαγκαράδα, τη Ζαγορά, στα Χάνια (εκεί είναι και το Χιονοδρομικό κέντρο Πηλίου) και φυσικά στις Μηλιές για να κάνεις και τη βόλτα σου με το γνωστό τρενάκι του Πηλίου.

Μικρό Χωριό – Καρπενήσι

Αφήσαμε το Πήλιο και το νομό Μαγνησίας πίσω μας και κάνοντας μια μικρή στάση στη Λαμία για μια κρύα σοκολάτα συνεχίσαμε αλλάζοντας και πάλι νομό. Νομός Ευρυτανίας λοιπόν με πρωτεύουσα το Καρπενήσι το οποίο και επισκεφθήκαμε την τελευταία ημέρα για να φάμε κάτι πριν επιστρέψουμε Αθήνα.

Ο προορισμός μας αυτή τη φορά ήταν το Μικρό Χωριό και συγκεκριμένα ο ξενώνας Η Γωνιά τον οποίο διαχειρίζονται με πολλή αγάπη η Φωτεινή και η Κωνσταντίνα τις οποίες πρωτογνώρισα το περασμένο φθινόπωρο που επισκέφθηκα την περιοχή για να διασχίσω το φαράγγι Πάντα Βρέχει.

Το Μικρό Χωριό στην ουσία δεν είναι ένα αλλά δύο… Το Παλιό Μικρό Χωριό και το Νέο Μικρό Χωριό. Το παλιό βρίσκεται σε υψόμετρο 950 μέτρων στους πρόποδες του όρους Χελιδόνα. Τον Ιανουάριο του 1963 εξαιτίας μιας κατολίσθησης , η πλαγιά του βουνού Κρι που βρισκόταν το χωριό, κατέρρευσε και μαζί της πήρε τα μισά σπίτια του χωριού, έτσι λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω δημιουργήθηκε το Νέο Μικρό Χωριό.

Τι να κάνεις στο Μικρό Χωριό

Η αλήθεια είναι πως το Νέο Μικρό Χωριό είναι κυρίως προορισμός για χαλάρωση οπότε ετοιμάσου να κατευθυνθείς λίγο πιο πέρα για να κάνεις και να δεις πιο πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Στο δρόμο προς το Παλιό Μικρό Χωριό για παράδειγμα αξίζει να σταματήσεις στη μικρή λίμνη, το τοπίο μας άφησε άφωνες και το σημειώσαμε για να το πούμε και στους φίλους μας. Στο Παλιό Μικρό Χωριό αφού κάνεις τη βόλτα σου στην πλατεία με τις 5 βρύσες αξίζει να κάνεις μια στάση στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο, που στεγάζεται στο κτίριο όπου παλιότερα λειτουργούσε ως Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Μικρού Χωριού.

Από εκεί ο επόμενος απαραίτητος σταθμός είναι το… Μεγάλο Χωριό! Ω ναι! Μα υπάρχει μικρό χωρίς μεγάλο χωριό άλλωστε; Κάνε τη βόλτα σου στον κεντρικό δρόμο με τα μαγαζάκια των τοπικών προϊόντων και  στη συνέχεια κατευθύνσου προς το «Παραμύθι» για να δοκιμάσεις τα γλυκά του (αγάπησα το cheesecake) ενώ εξίσου νόστιμο γαλακτομπούρεκο θα δοκιμάσεις και στον «Καρβέλη».

Η ευρύτερη περιοχή προσφέρεται για  δραστηριότητες στη φύση όπως rafting στους ποταμούς Ταυρωπό και Τρικεριώτη, river trekking στο Πάντα Βρέχει, canyoning στο Βόθωνα, ιππασία σε δασικά μονοπάτια, αναρρίχηση, τοξοβολία, πεζοπορίες και φυσικά σκι στο χιονοδρομικό κέντρο Βελουχίου.

Ωραίες διαδρομές με αυτοκίνητο:

Το καλό είναι πως και το Μικρό Χωριό βρίσκεται σε σημείο που μπορείς να κάνεις μονοήμερες αποδράσεις στα γύρω χωριά. Μία από τις διαδρομές που κάναμε εμείς είναι το χωριό Κορυσχάδες, ένας  διατηρητέος οικισμός με πολλά παλιά αρχοντικά, το χωριό Γοργιανάδες όπου καθίσαμε και για φαγητό στο Αγνάντι, το χωριό Κλαυσί και το χωριό Βουτύρο με τη λιθόστρωτη πλατεία και την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής. Εκεί, αν θέλεις να κάτσεις για φαγητό, οι επιλογές είναι μόλις δύο, ο Σπίθας και το Στέκι του Αυστραλού.

Μια δεύτερη διαδρομή την οποία προτείνω και την είχα κάνει με φίλους την περασμένη χρονιά, είναι το Κρίκελλο – Δομνίτσα. Το Κρίκελλο είναι ορεινό χωριό του νομού Ευρυτανίας, χτισμένο σε υψόμετρο 1.120 μέτρων στην ανατολική πλευρά του όρους Καλιακούδα κοντά στις πηγές του Κρικελλοπόταμου. Εκεί ξεκινάει και η διαδρομή προς το φαράγγι Πάντα Βρέχει.

Μια τρίτη διαδρομή την οποία θα επιδιώξω να κάνω την επόμενη φορά που θα βρεθώ στην περιοχή, είναι το χωριό Προυσός σε συνδυασμό με τη Μονή Προυσού, την Καστανιά και το φαράγγι της Μαύρης Σπηλιάς με τον εντυπωσιακό καταρράκτη.

Roadmap

Αθήνα – Λαύκος: 4 ώρες και 48 λεπτά, 378 χιλιόμετρα

Λαύκος – Νέο Μικρό Χωριό: 4 ώρες, 256 χιλιόμετρα

Νέο Μικρό Χωριό – Αθήνα: 3 ώρες και 51 λεπτά, 297 χιλιόμετρα

Σύνολο χιλιομέτρων: 932 – περίπου 12 ώρες οδήγησης ( χωρίς να σου υπολογίζω τις στάσεις που κάναμε στα μικρά χωριά/πόλεις)

–> Αν θέλεις να προετοιμαστείς κατάλληλα για το δικό σου roadtrip, διάβασε και τα tips μου στη LIFO.

–> Επίσης, μέχρι τις 26/4 έχεις έκπτωση 20% από το Carousel Rent a Car! Τσέκαρε εδώ και ετοίμασε το δικό σου roadtrip!